Pe-ale mele buze păcatul e curăţit de către ale tale.

Luni 3 Martie

Romeo: De pângăresc cu mâna-mi de nimic/ Al mâinii tale templu sfânt, fie acesta mai gingaşu-mi păcat; / Buzele mele, doi pelerini roşind, sunt gata/ Să netezească atingerea cea aspră cu un blând sărut.

Julieta: Bunule pelerin, cât de nedrept eşti cu mâna-ţi/ Care şfăcând astfelţ nu arată decât o aleasă devoţiune./Căci sfinţii au mâini pe care mâinile pelerinilor chiar le ating/ Şi palmă-către-palmă este sărutul sfinţilor pelerini.

Romeo: Dar oare sfinţii nu au buze şi, deopotrivă, sfinţii pelerini?

Julieta: Ba da, pelerine, buze ce trebuie folosite pentru rugă.

Romeo: O, atunci, scumpă sfântă, lasă buzele să facă ceea ce mâinile fac./ Ele se roagă, recunoaşte, pentru ca nu cumva credinţa să se prefacă în disperare.

Julieta: Sfinţii nu se mişcă, câtă vreme culeg rodul rugăciunii mele. O sărută./ Astfel de pe-ale mele buze păcatul e curăţit de către ale tale.

Lasă un răspuns

